Search Engine Optimization (abreviat SEO) pentru un website se poate realiza atat intern (in cadrul website-ului), cat si extern (prin strategii de link-uri). Vom analiza in cele ce urmeaza elementele de optimizare on-page, adica din cadrul paginilor unui website.

 Elementele optimizarii on-page pentru un website:

– Totul trebuie sa fie foarte natural si gandit pentru utilizatorul uman si nu pentru motorul de cautare.
– Experienta cat mai placuta pentru un vizitator care navigheaza pe website-ul dumneavoastra.
– Arhitectura website-ului trebuie sa respecte un algoritm propriu sau o logica. Paginile trebuie sa aiba legaturi intre ele si sa respecte “arborele initial”.
– Continutul relevant si bine structurat, precum si densitatea cuvintelor cheie prezente, “trezesc interesul” motoarelor de cautare.
– Evitarea continutului copiat de pe alt site sau tradus cuvant cu cuvant din alta limba straina.
– Prezenta cuvintelor cheie in numele domeniilor (de aici se naste si ideea de microsite-uri).
– Marcarea elementelor importante din site prin etichete de tip <bold>, <italic>, <strong> sau culori.
– Etichetele de tip <Title>, <Description> si <h1>…<h6>, prezente in fiecare pagina din site, trebuie sa contina cuvinte cheie relevante.
– URL-urile paginilor nu trebuie sa fie foarte lungi; acestea trebuie formate din cuvinte cheie respectandu-se ordinea in expresie (exemplu : utilale-de-morarit.html).
– Etichetele plasate imaginilor trebuie sa contina cuvinte cheie relevante.
– Trebuie urmarita o inter-conectare a tuturor paginilor importante din website; dintr-o pagina se pot face trimiteri catre alte pagini.
– Evitarea pierderii de autoritate prin distribuirea unor link-uri catre alte site-uri (schimb de link-uri).
– Prezenta si actualizarea fisierelor de tip sitemap.xml si robots.txt.
– Accesibilitatea butoanelor de “call to action” (exemplu: solicita oferta, contact rapid, solicita informatii suplimentare).

Comparatii intre activitatea SEO on-page si viata reala:

– Website-ul dumneavoastra poate fi comparat cu un stand de fructe dintr-o piata.
– Produsele trebuie structurate pe categorii, astfel incat acestea sa fie vizibile de vizitator (arhitectura site, categorii si subcategorii).
– Produsele trebuie etichetate, prezentandu-se caracteristicile principale, pretul si detaliile (etichete <title>, <description>, <alt>).
– Cu cat veti raspunde cat mai corect la intrebari precum “ce imi recomandati sa cumpar”, cu atat vizitatorul se va transforma in cumparator (text relevant).
– Etichetarea sortimentelor contin “cuvinte cheie” (exemplu: Mere Ionatan sau Struguri dulci).
– Plasarea produselor mai putin cunoscute langa produsele de top (link-uri intre pagini si etichete precum “recomandat” sau “incearca si”).

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close