Search Engine Optimization (abreviat SEO) pentru un website se poate realiza atat intern (in cadrul website-ului), cat si extern (prin strategii de link-uri). Vom analiza in cele ce urmeaza elementele de optimizare on-page, adica din cadrul paginilor unui website.
Elementele optimizarii on-page pentru un website:
– Totul trebuie sa fie foarte natural si gandit pentru utilizatorul uman si nu pentru motorul de cautare.
– Experienta cat mai placuta pentru un vizitator care navigheaza pe website-ul dumneavoastra.
– Arhitectura website-ului trebuie sa respecte un algoritm propriu sau o logica. Paginile trebuie sa aiba legaturi intre ele si sa respecte “arborele initial”.
– Continutul relevant si bine structurat, precum si densitatea cuvintelor cheie prezente, “trezesc interesul” motoarelor de cautare.
– Evitarea continutului copiat de pe alt site sau tradus cuvant cu cuvant din alta limba straina.
– Prezenta cuvintelor cheie in numele domeniilor (de aici se naste si ideea de microsite-uri).
– Marcarea elementelor importante din site prin etichete de tip <bold>, <italic>, <strong> sau culori.
– Etichetele de tip <Title>, <Description> si <h1>…<h6>, prezente in fiecare pagina din site, trebuie sa contina cuvinte cheie relevante.
– URL-urile paginilor nu trebuie sa fie foarte lungi; acestea trebuie formate din cuvinte cheie respectandu-se ordinea in expresie (exemplu : utilale-de-morarit.html).
– Etichetele plasate imaginilor trebuie sa contina cuvinte cheie relevante.
– Trebuie urmarita o inter-conectare a tuturor paginilor importante din website; dintr-o pagina se pot face trimiteri catre alte pagini.
– Evitarea pierderii de autoritate prin distribuirea unor link-uri catre alte site-uri (schimb de link-uri).
– Prezenta si actualizarea fisierelor de tip sitemap.xml si robots.txt.
– Accesibilitatea butoanelor de “call to action” (exemplu: solicita oferta, contact rapid, solicita informatii suplimentare).
Comparatii intre activitatea SEO on-page si viata reala:
– Website-ul dumneavoastra poate fi comparat cu un stand de fructe dintr-o piata.
– Produsele trebuie structurate pe categorii, astfel incat acestea sa fie vizibile de vizitator (arhitectura site, categorii si subcategorii).
– Produsele trebuie etichetate, prezentandu-se caracteristicile principale, pretul si detaliile (etichete <title>, <description>, <alt>).
– Cu cat veti raspunde cat mai corect la intrebari precum “ce imi recomandati sa cumpar”, cu atat vizitatorul se va transforma in cumparator (text relevant).
– Etichetarea sortimentelor contin “cuvinte cheie” (exemplu: Mere Ionatan sau Struguri dulci).
– Plasarea produselor mai putin cunoscute langa produsele de top (link-uri intre pagini si etichete precum “recomandat” sau “incearca si”).