Search Engine Optimization (abreviat SEO) pentru un website se poate realiza atat internt (in cadrul website-ului) cat si extern (prin strategii de link-uri). Vom analiza in cele ce urmeaza elementele de optimizare off-page, adica din exteriorul paginilor unui website.
Elementele optimizarii off-page ale unui website:
– Link-urile externe (ce fac trimitere la un website) ajuta la optimizarea off-page. Trebuie tinut cont mai ales de:
– Calitatea link-urilor catre site – daca ele sunt plasate pe website-uri “de calitate” si dumneavoastra veti beneficia de aceste avantaje.
– Numarul website-urilor care fac trimitere la website-ul dumneavoastra;
– Etichetele paginilor “de plecare” – trebuie sa contina cuvinte cheie atat ancorele cat si titlul acestora.
– Daca un site autoritar face trimitere catre website-ul dumneavoastra atunci veti avea un mare avantaj.
– IP-ul site-ului “de plecare” nu trebuie sa fie in baza de date “black” (torrente, ip-uri spam, clase de ip-uri blocate etc).
– Identificarea site-urilor “de plecare” se poate face in cadrul analizei concurentei (prezentata anterior).
– Pentru a identifica link-urile concurentilor este necesar sa cautati in Google sintagme de tipul “link:www.siteconcurent.ro“.
– Strategia de “schimburi de link-uri” este benefica dar trebuie analizata atent. Aplicarea gresita poate atrage penalizarea sau retrogradarea unui website.
– Link-urile trebuie atrase de la adrese IP diferite.
– Inscrierea in directoare si-a pastrat o oarecare importanta. Ca si in cazul “schimbului de link-uri” aceasta trebuie realizata atent, ritmic si fara a abuza.
– Postarea anunturilor pe diferite website-uri de nisa atrage implicit link-uri catre website-ul dumneavoastra.
– Scrierea continua de continut si distribuirea acestuia pe alte website-uri atrage link-uri (este necesara integrarea link-urilor catre website-ul dumneavoastra in text).