Optimizarea SEO
Optimizarea interna a unui website
Pornind de la analiza concurentei pe un anumit domeniu de activitate, se poate obtine un set de cuvinte cheie. Un alt grup de cuvinte cheie ne este furnizat de Google pe baza statisticilor proprii. Analiza website-urilor concurentilor din alte tari, precum si compararea rezultatelor oferite de uneltele altor motoare de cautare, ne asigura un ultim grup de termeni. Pe baza unor algoritmi proprii, specialistul SEO evalueaza expresiile ce vor fi promovate ulterior (asa numitele cuvinte cheie sau expresii cheie).
Pe baza cuvintelor cheie se stabileste textul fiecarei pagini in parte. Se urmareste prezentarea cat mai detaliata a domeniului de activitate, a produselor sau a serviciilor targetate in acea pagina. Algoritmul densitatii de cuvinte cheie, plasarea acestora in context, probabilitatea de indexare sau prezenta marcajelor sporesc capacitatea de indexare corecta, rapida si completa a acelei pagini. Google apreciaza continutul relevant si de calitate. Prin urmare specialistul SEO dozeaza aceste atribute pentru a satisface “setea de informare” a acestor motoare de cautare. Recompensa primita este pe masura: pozitionarea website-ului in prima pagina pentru acele cuvinte cheie. Mai departe, va trebui sa pastram aceste “premii” si sa continuam promovarea in exteriorul site-ului. Un rol important este jucat si de codul sursa al website-ului; un cod gresit sau complicat atrage dupa sine neindexarea acestuia.
Optimizarea externa a unui website
Promovarea pe retelele de socializare, atragerea de noi link-uri catre website precum si improspatarea continutului asigura pastrarea locului castigat mai sus. De obicei aceasta stationare va fi de scurta durata: concurenta cauta sa-si recastige pozitiile pierdute si incepe sa caute noi metode de lupta. Pe langa acest inamic, Google cauta alt continut si mai bun, si mai relevant. Daca va gasi un alt site, veti fi detronat pierzand pozitii sau chiar pagini.
DE RETINUT:
- Search Engine Optimization este o arta: trebuie inteleasa, aplicata corect si monitorizata.
- SEO este un proces de durata (minimum 6 luni). O pozitionare strategica a unui website atrage dupa sine clienti mai multi pentru dumneavoastra.
- SEO trebuie privit ca o necesitate de promovare folosind metode noi.
- Specialistul SEO nu va garanta niciodata ocuparea unei pozitii sau plasarea in prima pagina pe un anumit cuvant cheie.
- Pozitiile ocupate pentru un site in Google nu se pot cumpara si nici garanta.
- SEO trebuie privit ca o arma cu doua taisuri : daca o stapanesti perfect si joci corect, vei invinge.