Realizarea unui website implica o serie de activitati premergatoare (studiu de piata, stabilirea obiectivelor), curente (concept, creatie, realizare corecta) si viitoare (optimizare Google, administrare, imbunatatire). Un website nu reprezinta doar o carte de vizita, ci si un “agent invizibil de vanzari”, un “ambasador al companiei” sau un spatiu virtual de intalnire intre dumneavoastra si client.

 

Etapele constructiei unui website sunt prezentate mai jos:

Conceptul : pornim de la o idee
Conceptul unui website porneste de la o necesitate dovedita de un studiu de marketing online aprofundat. Adica “de ce este nevoie de acel website”, “ce va putea sa faca” si “cu ce ne va ajuta”. Aceste intrebari trebuie puse inainte de a demara achizitia unui domeniu. In functie de decizia luata se poate opta pentru un site de prezentare, un magazin online, un blog sau pentru un proiect web complex. Conceptul trebuie ales astfel incat sa respecte identitatea companiei, precum si corelarea cu activitatea principalilor concurenti (ce fac ei? de ce au ales un astfel de site? cum il promoveaza?).

Creatie : respectare cerinte
Dupa ce am stabilit importanta unui astfel de website pentru companie, vom trece la constructia acestuia, adica imbinarea elementelor grafice cu cele de cod, seo si text. Limbajele de programare folosite difera de la proiect la proiect, iar implementarea unei baze de date asigura un numar nelimitat de itemi prezenti in website.

Uzabilitate – usurinta cu care un vizitator ajunge la informatie
Asa cum aflam din Wikipedia, uzabilitatea unui website se refera la cat de usor poate fi folosit; adica la cat de repede pot invata oamenii sa il foloseasca, cat de eficienti sunt atunci cand o fac, cat de memorabila este experienta, cat sunt de predispusi la erori si cat de multa satisfactie obtin comparabil cu asteptarile lor. In cazul unei pagini web, un procent important din erorile de conceptie apar datorita abordarii gresite (arbore, algoritm, text, context).

 

Dintre elementele de uzabilitate ale unui website cele mai importante sunt:

– definirea clara a structurii website-ului (arbore, pagini, legaturile dintre acestea);
– lizibilitatea – adica usurinta cu care continutul unui website este citit/parcurs de catre un vizitator;
– respectarea elementelor de identitate grafica (layout) pe toate paginile, categoriile sau subcategoriile unui website;
– utilizarea corecta a elementelor de marcare speciale (bold, italic, culori);
– plasarea vizibila a meniurilor necesare navigarii; alegerea corecta a meniurilor si submeniurilor in functie de arborele website-ului;
– integrarea unui motor de cautare intern in cazul portalurilor, magazinelor online sau website-urilor cu produse multiple;
– plasarea vizibila a datelor de contact sau accesul facil catre pagina de contact (adresa, telefon, e-mail, harta locatie, informatii fiscale etc);
– descrierea cat mai detaliata a produselor si serviciilor oferite;
– imagini relevante pentru produsele / serviciile comercializate (o imagine clara face cat o mie de cuvinte);
– posibilitatea de abonare la newsletter;
– respectarea pasilor de lucru standard in cazul unui magazin online (creare cont, adaugare in cos, finalizare cumparaturi).
– implementarea unui element breadcrumb (element orizontal de pozitionare a unei pagini in contextul site-ului; exemplu : home – produse – aspiratoare – aspiratoare samsung – samsung sx300)
– despartirea paragrafelor lungi prin spatii (un rand liber sau /br);
– gruparea continutului sub forma de tabele sau grupuri de paragrafe (rezulta o parcurgere usoara a textului);
– mashable.com recomanda folosirea unei “piramide de prezentare”: adica o asezare a textului in functie de importanta acestuia (titlu, descriere importanta, descriere completa, alte detalii, observatii si elemente mai putin importante).
– respectarea unei distante suficiente intre caractere si intre randuri;
– plasarea imaginilor langa paragrafe de text relevante (ochiul uman va fi atras de imagine, ulterior atentia fiind captata de text);

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close